15 sty 2014

Zupa rybna z łososia


Lubicie zupę rybną? Kiedyś pokazywałem Wam rybną z pomidorami, a dziś chyba jedna z moich ulubionych. Z łososiem, ziemniakami, porem, koperkiem i wszystkim innym co dobre. :)
Do tego jest ona w wersji dietetycznej bo zaciągnięta została jogurtem greckim(co widać ;) ), ale jeśli ktoś ma w nosie kalorie to polecam śmietankę 30%, będzie jeszcze lepsza.

Składniki:
  • 300g łososia  bez skóry*
  • 3-4 duże ziemniaki pokrojone w kostkę
  • 2 marchewki starte na tarce o grubych oczkach
  • 1 pietruszka starta na tarce
  • biała część z pora pokrojona w talarki
  • 3 pomidory obrane ze skórki
  • pietruszka, koperek, liść laurowy
  • sok z cytryny
  • 200g jogurtu greckiego(jeśli chcecie możecie dodać śmietankę 18 lub 30%)
  • pieprz, sól
  • 1l wody
Rybę zalać zimną wodą, dodać liść laurowy i doprowadzić do zagotowania, zdjąć z ognia, wyjąć rybę i podzielić ją na mniejsze części.
Na patelni rozgrzać 2-3 łyżki masła, zeszklić na nim pora, marchew i pietruszkę. Dodać je do delikatnie gotującego się wywaru razem z ziemniakami i pokrojonymi w mniejsze części pomidorami. Gotować ok. 12-15 minut, aż ziemniaki będą miękkie.
Zupę doprawić do smaku solą, pieprzem(używałem cytrynowego), skórką cytrynową, koperkiem, pietruszką i śmietaną.
Na sam koniec dodać rybę.
Smacznego!


* - do przygotowania wywaru użyłem resztek po filetowaniu łososia, ale z samych filetów również wyjdzie pyszna zupa :)

 

4 komentarze:

  1. Nigdy nie robiłam zupy rybnej, ale ostatnio panuje u mnie w domu szał na łososia. Do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja dodalam jeszcze liscie szpinaku swiezego nie zmienia smaku a zdrowsze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł! Może jarmuż by też pasował. Muszę spróbować.

      Usuń
    2. bardzo dobra, choć niczym nie zabielałam, dziękuję za przepis

      Usuń